Hakkımda

Fotoğrafım
Amacım, hayata farklı açılardan bakarak hayati şeyleri yakalayabilmek ve hayatımızdaki 5 maddelere dikkat çekmek

27 Ekim 2016 Perşembe

5 Maddede İşe Başlarken Keşke Biliyor Olsaydım Dediğiniz Şeyler


Hepimizin geçmişle ilgili keşke'leri vardır. Keşke şunu şöyle yapsaydım, bunu böyle yapmasaydım diye. Bunlardan bazıları da bizim iş hayatımızla ilgilidir. Burada, işe başlarken keşke biliyor olsaydım diyeceğiniz 5 maddeyi ele alacağız. Hadi başlayalım;

1. Keşke Daha Çok Soru Sorsaydım  

Hızlı öğrenenler, çok soru soranlardır. Bu iş hayatında da böyledir. İşi öğrenme sürecinde bol bol soru sormanız o işi öğrenmenizi hızlandıracak ve kolaylaştıracaktır. Bunu daha sonra sorarım düşüncesi ise sizi yavaşlatacaktır. Sorularınızı ertelemeyin. En aptalca olanlarını bile. Hiç kimse o sorularınızı hatırlamayacaktır.

2. Keşke Daha Çok Not Alsaydım

Hiç kimse her şeyi hatırlayamaz. Onun için not alın. Özellikle de benim bu bilgiye ihtiyacım yok diye düşündüklerinizi. Daha sonra notlarınıza baktığınız zaman öğrenmenizin ne kadar çabuk olacağını göreceksiniz. Notlarınızı, arayınca hemen bulabileceğiniz bir düzende tutun.

3. Keşke Daha Fazla Eleştirilere Kulak Verseydim 

Birisi size bir eleştiri yönelttiğinde hemen savunmaya geçmeyin. O eleştiriyi alın ve sebebini öğrenin. Karşınızdakine teşekkür edin. Birlikte oturup sorunu çözmeye çalışın ve o eleştiriden kendinizi geliştirme adına ne elde edebileceğinizi istişare edin. İnsanlar sizin böyle yapıcı davrandığınızı ve kendilerini sıcak karşıladığınızı gördükleri zaman hep sizin yanınızda olacaklardır.

4. Keşke Daha Fazla Yardım İsteseydim 

İşte bir yerde tıkandığınız zaman başkalarından yardım istemekten çekinmeyin. Onların, sizi bilgisizlik ve becerisizlikle suçlayacaklarını düşünmeyin. Hiç kimse her şeyi mükemmel bilemez. Hepimizin zayıf noktaları olabilir. Bu bir suç değil. Bir kişiden yardım istemek aynı zamanda o kişiyi yardımı istenilecek bilgi ve beceride gördüğünüzü gösterdiğinden o kişiyi onore edecektir.

5. Keşke "Yapılacaklar Listesi"ni Daha Detaylı Tutsaydım

Yapılacaklar listesini detaylı tutmanız o işe odaklanmanızı kolaylaştıracak ve sizi daha üretken yapacaktır. Mesela, "Araştırma raporu yaz" diye bir not yerine "Araştırma raporunun nasıl yazılacağı üzerine 30 dakika beyin fırtınası yap" notu sizi daha çok yönlendirecek ve işinizi kolaylaştıracaktır.

Son söz olarak, 

Evet, işe başlayalı yıllar olmuş olabilir ama hiçbir şey için geç değil. İşinizde buradaki tavsiyeleri dikkate alıp uyguladığınız zaman kariyerinizde yükselebilir, işte aranan bir kimse konumuna gelebilirsiniz.

Daha az keşke diyeceğimiz bir hayat temennisiyle...






0 yorum :

Yorum Gönder